ODOT
Hoe kunnen we klanten gemakkelijk laten berekenen hoeveel ze kunnen besparen indien ze bij Odot ingetekend hebben? Hoe kunnen we het negatieve imago van energiebedrijven omkeren?

Orange is the new black. Gemakkelijke bewoordingen in een intuïtief en geanimeerde website zodat klanten begrijpen hoe Odot te werk gaat en hen vertrouwen.
MISSION
- YEAR 2017
- ROLE Design, Front-end development
- TYPE Marketing website

TYPOGRAFIE
Roboto & Ostrich Sans
Roboto
& Ostrich Sans
We gebruiken ROBOTO Regular als primaire lettertype voor subtitles, body copy and slogans naast het logo. Lekkere robuste letters, die makkelijk leesbaar zijn.
Ostrich Sans wordt toegepast in titels met hoofdletters, copy met hoofdletters en alles wat aandacht vraagt. Een verfijnde benadrukking met niet te veel poeha.


TESAMEN
Een fun geanimeerde website in Laravel, waarbij de scroll magic animaties schwung geven aan de moeilijkere materie. De animaties leggen de ingewikkelde onderwerpen op een eenvoudige manier uit.
KLEUREN
Pallet
PRIMARY
Onze hero kleur is het Odot oranje om de professionele aanwezigheid van Odot bij zaakvoerders te onderstrepen. We selecteerden neutrale ondersteunende kleuren zodat Odot kan stralen. Sterke solide kleuren creëren een modern en minimalistische look.





Eenvoudig en makkelijk te verstaan
Odot maakt het zaakvoerders gemakkelijk om te besparen op de energiefactuur. De energiemarkt en de websites van de concurrentie zit vol met complexe en tegenstrijdige informatie. Dit moest simpelder en duidelijker gecommuniceerd worden. Via de Odot Simulator kan men nu heel snel en eenvoudig z’n besparing berekenen. Geen complexe bewoordingen, met bevattelijke iconen in een userfriendly applicatie
ODOT SIMULATOR
App creation


EXPLAINER VIDEO
Hoe werkt Odot?




360° MEDIA CAMPAGNE
Odot was overal




KMO INSIDER
Nominatie beste idee 2017
Net verloren van de grote jongens van Switch. Toch wel een dikke pluim voor Odot als startup om hun jaar te beginnen!

Beurzen
Je meteen kenbaar maken
We creëerden rollups, folders en andere promomateriaal, zodat Odot kon schitteren op de beurzen.

SOCIAL MEDIA CAMPAGNE
Ludieke video’s op Facebook
We zijn beter in energie besparen, dan …

TV CAMPAGNE
ATV & TV LIMBURG
Elke zondag, 5 verschillende tips, 5 weken achter elkaar




MADE BY
Glenn Van Haute
Dorien Thijs
Jennifer Menten
Odot Team