v.4

Woocommerce

 

Handleiding – Manual

1. Widgets

1.1 Widgets Included / Inbegrepen

English

Several widgets come with WooCommerce that help you display products in a multitude of ways in your themes widgetized areas.

Included Widgets

  • Active Product Filters – Display a list of active filters.
  • Cart
  • Filter Products by Attribute – Display a list of attributes to filter products in your store.
  • Filter Products by Price – Display a slider to filter products in your store by price.
  • Filter Products by Rating – Display a list of star ratings to filter products in your store.
  • Product Categories – A list or dropdown of product categories.
  • Products – A list of your store’s products.
  • Products by Rating – A list of your store’s top-rated products.
  • Product Search – A search form for your store.
  • Product Tag Cloud – A cloud of your most used product tags.
  • Recent Product Reviews – Display a list of recent reviews from your store.
  • Recent Viewed Products – Display a list of a customer’s recently viewed products.

Nederlands

Verschillende widgets worden geleverd met WooCommerce waarmee u producten op een groot aantal manieren kunt weergeven in de widgetgebieden van uw website.

Inbegrepen widgets

  • Actieve productfilters : geef een lijst met actieve filters weer.
  • Winkelwagen
  • Producten filteren op kenmerk : geef een lijst met kenmerken weer om producten in uw winkel te filteren.
  • Producten filteren op prijs : geef een schuifregelaar weer om producten in uw winkel te filteren op prijs.
  • Filter producten op beoordeling : geef een lijst met sterbeoordelingen weer om producten in uw winkel te filteren.
  • Productcategorieën – Een lijst of dropdownlijst van productcategorieën.
  • Producten – Een lijst met de producten van uw winkel.
  • Producten op waardering – Een lijst van de best beoordeelde producten van uw winkel.
  • Productsearch : een zoekformulier voor uw winkel.
  • Product Tag Cloud – Een cloud van uw meest gebruikte producttags.
  • Recente productrecensies : geef een lijst met recente recensies in uw winkel weer.
  • Recente bekeken producten : geef een lijst weer van de recent bekeken producten van een klant.
  • Inbegrepen widgets
  • Actieve productfilters : geef een lijst met actieve filters weer.
  • Winkelwagen
  • Producten filteren op kenmerk : geef een lijst met kenmerken weer om producten in uw winkel te filteren.
  • Producten filteren op prijs : geef een schuifregelaar weer om producten in uw winkel te filteren op prijs.
  • Filter producten op beoordeling : geef een lijst met sterbeoordelingen weer om producten in uw winkel te filteren.
  • Productcategorieën – Een lijst of dropdownlijst van productcategorieën.
  • Producten – Een lijst met de producten van uw winkel.
  • Producten op waardering – Een lijst van de best beoordeelde producten van uw winkel.
  • Productsearch : een zoekformulier voor uw winkel.
  • Product Tag Cloud – Een cloud van uw meest gebruikte producttags.
  • Recente productrecensies : geef een lijst met recente recensies in uw winkel weer.
  • Recente bekeken producten : geef een lijst weer van de recent bekeken producten van een klant.

 

1.2 Location / Plaatsing

Englishwoocommerce-handleiding-manual-jemproductions-widget-plaatsing

Depending on your theme and the widget selected, you may see options on where it can be placed. In the example, we’re using the Storefront theme and the Products widget; your options may differ.

Select a location, and then Add Widget.

    Nederlands

    Afhankelijk van je thema en de geselecteerde widget, kun je in de dropdown opties zien waar het kan worden geplaatst. In het voorbeeld gebruiken we het thema Storefront en de widget Producten; uw opties kunnen verschillen.

    Selecteer een plaatsing en voeg vervolgens Widget toe.

       

      1.3 Widget Products / Producten

      woocommerce-handleiding-manual-jemproductions-widget-productenEnglish

      With the Products widget, you can display your products ordered by date, price, sales or randomly. Additionally, you can display products from all of your products, only featured products or only products on sale.

      You can set a title for the widget, number of products to show, and reorder them.

      Example:

      • To show most recent products, use All Products, Order by Date, and Order DESC.
      • To show 10 random featured products, set Number of products to show for 10, then use Featured Products, and then order by Random.

        Nederlands

        Met de widget Producten kan u uw bestelde producten op datum, prijs, verkoop of willekeurig weergeven. Bovendien kan u producten van al uw producten weergeven, alleen aanbevolen producten of alleen de producten die te koop zijn.

        U kan een titel instellen voor de widget, het aantal producten dat u wilt weergeven en deze opnieuw ordenen.

        Voorbeelden:

        • Als u de meest recente producten wilt weergeven, gebruikt u Alle producten, Bestel datum en Bestel DESC.
        • Als u 10 willekeurige aanbevolen producten wilt weergeven, stelt u Aantal producten in dat wordt weergegeven voor 10, gebruikt u Aanbevolen producten en bestelt u vervolgens op Random.

           

          1.4 Widget - Filter Products by Price / Producten filteren op prijs

          woocommerce-handleiding-manual-jemproductions-widget-filteren-op-prijsEnglish

          The Filter Products by Price widget allows customers to refine products by price by dragging the sliders within the widget to create a price range based on the products displayed on the page.

          To use the widget, drag it to a widget area as you would any other widget. It automatically detects the minimum and maximum prices on the current page to populate the slider.

          Nederlands

          Met de widget Producten filteren op prijs kunnen klanten producten op prijs verfijnen door de schuifregelaars in de widget te slepen om een prijsklasse te maken op basis van de producten die op de pagina worden weergegeven.

          Als u de widget wilt gebruiken, sleept u deze naar een widgetgebied zoals elke andere widget. Het detecteert automatisch de minimum- en maximumprijzen op de huidige pagina om de schuifregelaar in te vullen.

          woocommerce-handleiding-manual-jemproductions-widget-filterenopprijs

             

            1.5 Widgets - Filter Products by Attribute / Producten filteren op kenmerk


            English

            Filter Products by Attribute is a powerful widget that let’s users drill-down through your catalog of products via attributes, effectively helping them find what they’re looking for quickly.

            Add the widget to your widgetized area.

            Then choose an attribute to filter by and whether you want users to filter by “AND” or “OR” query types.

            • AND – If a user selects two attributes, only products which match both attributes will be returned
            • OR – If a user selects two attributes, products which match either attribute will be returned

            Nederlands

            Filter producten op attribuut is een krachtige widget waarmee gebruikers inzoomen door uw catalogus van producten via attributen, effectief hen te helpen vinden wat ze zoeken snel.

            Voeg de widget toe aan het objectgebied.

            Kies vervolgens een kenmerk waarop u wilt filteren en of u wilt dat gebruikers filteren op ‘EN’ of ‘OF’ querytypen.

            • EN – Als een gebruiker twee kenmerken selecteert, worden alleen producten die overeenkomen met beide kenmerken geretourneerd
            • OF – Als een gebruiker twee kenmerken selecteert, worden producten die overeenkomen met een van beide kenmerken geretourneerd

            Producten filteren op kenmerk

             

            2. Adding & Managing Products – Producten toevoegen en beheren

            2.1 Product Categories & Tags / Product Categorieën & Tags

            woocommerce-handleiding-manual-jemproductions-productenbeheren

            English

            Product categories and tags work in much the same way as normal categories and tags you have when writing posts in WordPress. They can be created, edited, and selected at any time. This can be done when you first create a product or come back and edit it or the category/tag specifically.

            Nederlands

            Productcategorieën en tags werken op vrijwel dezelfde manier als normale categorieën en tags die u hebt bij het schrijven van berichten in WordPress. Ze kunnen op elk gewenst moment worden gemaakt, bewerkt en geselecteerd. Dit kan worden gedaan wanneer u voor het eerst een product maakt of terugkomt en het of de categorie\tag specifiek bewerkt.

            2.2 Product Types / Producttypes

            English

            With attributes and categories set up and stock management configured, we can begin adding products. When adding a product, the first thing to decide is what type of product it is.

            • Simple – covers the vast majority of any products you may sell. Simple products are shipped and have no options. For example, a book.
            • Grouped – a collection of related products that can be purchased individually and only consist of simple products. For example, a set of six drinking glasses.
            • Virtual – one that doesn’t require shipping. For example, a service. Enabling this disables all shipping related fields such as shipping dimensions. A virtual product will also not trigger the shipping calculator in cart and checkout.
            • Downloadable – activates additional fields where you can provide a downloadable file. After a successful purchase, customers are given a downloadable file as a link in the order notification email. This is suitable, for example, for a digital album, PDF magazine, or photo.
            • External or Affiliate – one that you list and describe on your website but is sold elsewhere.
            • Variable – a product with variations, each of which may have a different SKU, price, stock option, etc. For example, a t-shirt available in different colors and/or sizes.

            Other types are often added by extensions. For example, WooCommerce Subscriptions adds new product types as does WooCommerce Bookings.

            Nederlands

            Met kenmerken en categorieën ingesteld en voorraadbeheer geconfigureerd, kunnen we beginnen met het toevoegen van producten. Bij het toevoegen van een product, het eerste ding om te beslissen is wat voor soort product het is.

            • Eenvoudig – dekt de overgrote meerderheid van alle producten die u mag verkopen. Eenvoudige producten worden verzonden en hebben geen opties. Bijvoorbeeld een boek.
            • Gegroepeerd – een verzameling verwante producten die individueel kunnen worden gekocht en alleen bestaan uit eenvoudige producten. Bijvoorbeeld, een set van zes drinkglazen.
            • Virtueel – een die geen verzendkosten vereist. Bijvoorbeeld een service. Als u dit inschakelt, schakelt u alle verzendvelden uit, zoals verzendafmetingen. Een virtueel product zal ook niet leiden tot de verzendcalculator in winkelwagen en kassa.
            • Downloadbaar – activeert extra velden waar u een downloadbaar bestand leveren. Na een succesvolle aankoop krijgen klanten een downloadbaar bestand als link in de e-mail met ordermeldingen. Dit is bijvoorbeeld geschikt voor een digitaal album, PDF-magazine of foto.
            • Extern of Affiliate – een product op uw website, maar die elders wordt verkocht.
            • Variabele – een product met variaties, die elk een andere SKU, prijs, voorraad optie, enz. Bijvoorbeeld een t-shirt verkrijgbaar in verschillende kleuren en\of maten.
            • Andere types worden vaak toegevoegd door extensies. WooCommerce-abonnementen voegen bijvoorbeeld nieuwe producttypes toe, net als WooCommerce Bookings.

            2.3 Adding a simple product / Een eenvoudig product toevoegen

            English

            Adding a Simple product is similar to writing a post in WordPress.

            1. Go to WooCommerce > Products > Add Product. You then have a familiar interface and should immediately feel at home.
            2. Enter a product Title and Description.

            Go to the Product Data panel, and select downloadable (digital) or virtual (service) if applicable.

            Nederlands

            Het toevoegen van een eenvoudig product is vergelijkbaar met het schrijven van een bericht in WordPress.

            1. Ga naar WooCommerce> Producten> Product toevoegen. Je hebt dan een vertrouwd interface en waar je je meteen thuis voelt.
            2. Voer een producttitel en -beschrijving in.

            Ga naar het deelvenster Productgegevens en selecteer downloadbare (digitale) of virtuele (service) indien van toepassing.

            Note: Virtual products don’t require shipping — an order with virtual products won’t calculate shipping costs.

            NEDERLANDS

            Opmerking: Voor virtuele producten is geen verzending vereist: een bestelling met virtuele producten berekent geen verzendkosten.

            2.4 Product data / Productgegevens

            English

            The Product Data meta box is where the majority of important data is added for your products.

            General section

            • Price
              • Regular Price – Item’s normal/regular price
              • Sale Price – Item’s discounted price that can then be scheduled for certain date ranges. The sale expires at 11:59pm of the specified end date
            • Tax
              • Tax status – Taxable / Shipping only / None
              • Tax class – Choose which tax class should be applied

            Nederlands

            In de metabox Productgegevens worden de meeste belangrijke gegevens voor uw producten toegevoegd.

            Algemene Sectie

            • Prijs
              • Normale prijs – Normale  prijs van het object
              • Afgeprijsd – De gereduceerde prijs van het object die vervolgens kan worden gepland voor bepaalde periode. Bijv. De verkoop vervalt om 23:59 uur van de opgegeven einddatum
            • Belasting
              • Fiscale status – Belastbaar \ Alleen verzenden \ Geen
              • Belastingklasse – Kies welke belastingklasse moet worden toegepast

            2.5 Inventory section / Voorraadsectie

            English

            The inventory section allows you to manage stock for the product individually and define whether to allow backorders and more. It enables you to sell products and allow customers to add them to the cart to buy.

            Enable Stock Management must be selected in Products Inventory Settings; otherwise, only the ‘Stock status’ option is visible in the Product Data Inventory box.

            Options when stock management at the product level is disabled. You are responsible for updating the Stock Status.

            Options when stock management at product level is enabled.

            • Enter the Stock Quantity, and WooCommerce auto-manages inventory and auto-updates Stock Status as Stock, Out of Stock or On Backorder.
            • Select whether to Allow Backorders.
            • Low stock threshold – Enter a number upon which you are notified.

            Shipping section

            • Weight – Weight of the item.
            • Dimensions – Length, width and height for the item.

            Shipping Class – Shipping classes are used by certain shipping methods to group similar products.

            Tick the Sold Individually box to limit the product to one per order.

            Nederlands

            In de voorraadsectie kan u de voorraad voor het product afzonderlijk beheren en bepalen of backorders en meer moeten worden toegestaan. Het stelt u in staat om producten te verkopen en klanten in staat stellen om ze toe te voegen aan de winkelwagen bij het kopen.

            Voorraadbeheer inschakelen moet worden geselecteerd in de instellingen voor productvoorraad; anders is alleen de optie ‘Voorraadstatus’ zichtbaar in het vak Productgegevensvoorraad. Indien voorraadbeheer op productniveau is uitgeschakeld: U bent verantwoordelijk voor het bijwerken van de voorraadstatus.

            Opties wanneer voorraadbeheer op productniveau is ingeschakeld.

            • Voer de voorraadhoeveelheid in en WooCommerce beheert de voorraad automatisch en werkt de voorraadstatus automatisch bij als het in voorraad, niet op voorraad of op nabestelling is.
            • Selecteer of u nabestelling wilt toestaan (niet in voorraad, maar toch bestelbaar)
            • Lage voorraaddrempel : voer het aantal in waarop u een melding ontvangt.
            • Vink het vak Individueel Verkocht aan om het product te beperken tot één per bestelling.

            Verzendsectie

            • Gewicht – Gewicht van het artikel.
            • Afmetingen – Lengte, breedte en hoogte voor het item.
            • Verzendklasse : verzendklassen worden door bepaalde verzendmethoden gebruikt om vergelijkbare producten te groeperen.

            2.6 Linked Products section / Sectie Gekoppelde producten

            English

            Using up-sells and cross-sells, you can cross promote your products. They can be added by searching for a particular product and selecting the product from the dropdown list:

            After adding, they are listed in the input field:

            Up-sells are displayed on the product details page. These are products that you may wish to encourage users to upgrade, based on the product they are currently viewing. For example, if the user is viewing the coffee product listing page, you may want to display tea kettles on that same page as an up-sell.

            Cross-sells are products that are displayed with the cart and related to the user’s cart contents. As an example, if the user adds a Nintendo DS to their cart, you may want to suggest they purchase a spare stylus when they arrive at the cart page.

            Grouping – Used to make a product part of a grouped product. More info below at: Grouped Products.

             

            Nederlands

            Met behulp van up-sells en cross-sells, kan u het bijverkopen bevorderen van uw producten. Ze kunnen worden toegevoegd door te zoeken naar een bepaald product en het product te selecteren in de dropdownlijst:

            Na toevoeging worden ze vermeld in het invoerveld:

            Up-sells worden weergegeven op de pagina met productdetails. Dit zijn producten die u gebruikers aanmoedigen om te upgraden, op basis van het product dat ze momenteel bekijken. Als de gebruiker bijvoorbeeld de pagina met koffieproducten bekijkt, u koffiepotten op dezelfde pagina weergeven als een up-sell.

            Cross-sells zijn producten die worden weergegeven in de winkelwagen en gerelateerd aan de inhoud van de winkelwagen van de gebruiker. Als de gebruiker bijvoorbeeld een Nintendo DS aan zijn winkelwagentje toevoegt, kan u voorstellen dat hij of zij een console bijkoopt wanneer hij of zij op de winkelwagenpagina aankomt.

            Groepering – Gebruikt om een product onderdeel te maken van een gegroepeerd product. Meer info hieronder op: Gegroepeerde producten.

            2.7 Attributes section / Sectie Kenmerken

            English

            On the Attributes tab, you can assign details to a product. You will see a select box containing global attribute sets you created (e.g., platform). More at: Managing Product Categories, Tags and Attributes.

            Once you have chosen an attribute from the select box, click add and apply the terms attached to that attribute (e.g., Nintendo DS) to the product. You can hide the attribute on the frontend by leaving the Visible checkbox unticked.

            Custom attributes can also be applied by choosing Custom product attribute from the select box. These are added at the product level and won’t be available in layered navigation or other products.

            Advanced section

            • Purchase note – Enter an optional note to send the customer after they purchase the product.
            • Menu order – Custom ordering position for this item.

            Enable Reviews – Enable/Disable customer reviews for this item.

            Nederlands

            Op het tabblad Kenmerken kan u details toewijzen aan een product. U ziet een selectievak met globale attribuutsets die u hebt gemaakt (bijvoorbeeld platform). Meer info bij: Productcategorieën, tags en kenmerken beheren.

            Zodra u een kenmerk uit het selectievak hebt gekozen, klikt u op Toevoegen en past u de aan dat kenmerk (bijvoorbeeld Nintendo DS) gekoppelde voorwaarden toe op het product. U kan het kenmerk in de frontend verbergen door het selectievakje Zichtbaar onaangevinkt te laten.

            Aangepaste kenmerken kunnen ook worden toegepast door Aangepast productkenmerk te kiezen in het selectievak. Deze worden toegevoegd op productniveau en zijn niet beschikbaar in gelaagde navigatie of andere producten.

            Geavanceerde sectie

            • Aankoopnota : voer een optionele notitie in om naar de klant te verzenden nadat hij het product heeft gekocht.
            • Menuvolgorde – Aangepaste bestelpositie voor dit object.
            • Beoordelingen inschakelen : recensies van klanten voor dit object inschakelen\uitschakelen.

            2.8 Product short description / Product korte beschrijving

            English

            Add an excerpt. This typically appears next to product imagery on the listing page, and the long description appears in the Product Description tab.

            Video embeds (oembed) may be used, as of version 3.1x.

            Nederlands

            Voeg een tekst toe. Dit wordt meestal weergegeven naast productafbeeldingen op de productpagina en de lange beschrijving wordt weergegeven op het tabblad Productbeschrijving.

            Video-embeds (oembed) kunnen worden gebruikt vanaf versie 3.1x.

            2.9 Taxonomies / Taxonomieën

            English

            On the right-hand side of the Add New Product panel, there are product categories in which you can place your product, similar to a standard WordPress post. You can also assign product tags in the same way.

            Product images

            Add a main product image and a gallery of images. More at: Adding Product Images and Galleries.

            Setting catalog visibility options and feature status

            In the Publish panel, you can set Catalog Visibility for your product.

            • Shop and search – Visible everywhere, shop pages, category pages and search results.
            • Shop only – Visible in shop pages and category pages, but not search results.
            • Search only – Visible in search results, but not in the shop page or category pages.
            • Hidden – Only visible on the single product page – not on any other pages.

            You can also set whether the product is promoted in product categories, up-sells, related products as a Featured Product. For example, you could tick the Featured box on all bundles you sell.

            Other ways to set as Featured are described in the below section: Mark a product as Featured.

            Nederlands

            Aan de rechterkant van het deelvenster Nieuw product toevoegen zijn er productcategorieën waarin u uw product kan plaatsen, vergelijkbaar met een standaard WordPress-bericht. U kan ook producttags op dezelfde manier toewijzen.

            Productafbeeldingen

            Voeg een hoofdproductafbeelding en een galerij met afbeeldingen toe. Meer bij: Productafbeeldingen en galerijen toevoegen.

            Zichtbaarheidsopties voor catalogus en functiestatus instellen

            In het deelvenster Publiceren kan u de cataloguszichtbaarheid voor uw product instellen.

            • Winkel en zoeken – Overal zichtbaar, winkelpagina’s, categoriepagina’s en zoekresultaten.
            • Alleen winkel – Zichtbaar in winkelpagina’s en categoriepagina’s, maar niet in zoekresultaten.
            • Alleen zoeken – Zichtbaar in zoekresultaten, maar niet op de winkelpagina of categoriepagina’s.
            • Verborgen – Alleen zichtbaar op de pagina met één product – niet op andere pagina’s.

            U kan ook instellen of het product wordt gepromoot in productcategorieën, up-sells, gerelateerde producten als een aanbevolen product. U kan bijvoorbeeld het vak topaanbieding aanvinken op alle bundels die u verkoopt.

            Andere manieren om in te stellen als Aanbevolen worden beschreven in het onderstaande gedeelte: Markeer een product als Aanbevolen.

            2.10 Adding a grouped product / Een gegroepeerd product toevoegen

            English

            A grouped product is created in much the same way as a Simple product. The only difference is you select Grouped from the Product Type dropdown.

            To create your parent product select ‘Grouped’ from the Product Type dropdown.

            Create the Grouped product

            1. Go to: WooCommerce > Products > Add New.
            2. Enter a Title for the Grouped product, e.g., Back to School set
            3. Scroll down to Product Data and select Grouped from the dropdown. The price and several other fields disappear. This is normal because a Grouped Product is a collection of ‘child products’, which is where you add this information.
            4. Publish.

            The Grouped product is still an empty group. To this Grouped product, you need to:

            • Create products and add them
            • Add existing child products

            Having the choice to first create Simple products and add them to a Grouped product later; or first create a Grouped product and add Simple products later gives you flexibility to add Simple products to more than one Grouped product.

            Add products to the Group

            1. Go to: WooCommerce > Products > Add New.
            2. Select the Grouped product you wish to add products to.
            3. Scroll down to Product Data and go to Linked Products.
            4. Select Grouped Products, and search for the product by typing
            5. Click the products you wish to add.
            6. Update

            You can drag and drop to reorder the Grouped Products. Once you press Update, the new order will be shown on the product page.

            Nederlands

            Een gegroepeerd product wordt gemaakt op vrijwel dezelfde manier als een eenvoudig product. Het enige verschil is dat u Gegroepeerd selecteert in de dropdownlijst van de Producttype.

            Als u uw bovenliggende product wilt maken, selecteert u ‘Gegroepeerd’ in de dropdownlijst van de Producttype.

            Een gegroepeerde product maken

            1. Ga naar: WooCommerce> Producten> Nieuw toevoegen.
            2. Voer een titel in voor het gegroepeerde product, bijvoorbeeld Back to School-set
            3. Schuif omlaag naar Productgegevens en selecteer Gegroepeerd in de dropdownlijst. De prijs en diverse andere velden verdwijnen. Dit is normaal omdat een gegroepeerd product een verzameling ‘onderliggende producten’ is, waar u deze informatie toevoegt.
            4. Publiceer.

            Het gegroepeerde product is nog steeds een lege groep. Voor dit gegroepeerde product moet u:

            • Producten maken en toevoegen
            • Bestaande onderliggende producten toevoegen

            De keuze hebben om eerst eenvoudige producten te maken en ze later toe te voegen aan een gegroepeerd product; of maak eerst een gegroepeerd product en voeg later Eenvoudige producten toe, biedt u de flexibiliteit om eenvoudige producten toe te voegen aan meer dan één gegroepeerd product.

            Producten toevoegen aan de groep

            1. Ga naar: WooCommerce> Producten> Nieuw toevoegen.
            2. Selecteer het gegroepeerde product waaraan u producten wilt toevoegen.
            3. Scroll naar beneden naar productgegevens en ga naar Gekoppelde producten.
            4. Gegroepeerde producten selecteren en zoek naar het product door het te typen
            5. Klik op de producten die u wilt toevoegen.
            6. Update

            U kan ze slepen en verplaatsen om de gegroepeerde producten opnieuw te ordenen. Zodra u op Bijwerken drukt, wordt de nieuwe rangschikking weergegeven op de productpagina.

            2.11 Adding a virtual product / Een virtueel product toevoegen

            English

            When adding a Simple product, you can tick the Virtual checkbox box in the product type panel.

            Enabling this, disables all shipping related fields such as shipping dimensions. A virtual product will also not trigger the shipping calculator in cart and checkout.

            With Variable products this checkbox is moved to each variation.

            Adding a downloadable product

            When adding a simple product, you can tick the Downloadable checkbox box in the product type panel. This adds two new fields:

            • File path — Path or url to your downloadable file.
            • Download limit – Limit on number of times the customer can download file. Left blank for unlimited downloads.

            For maximum flexibility, downloadable products also incur a shipping cost (if, for example, you were offering both a packaged and a downloadable version of a product, this would be ideal). You can also check the Virtual box if the downloadable product is not shippable.

            Nederlands

            Wanneer u een eenvoudig product toevoegt, kan u het selectievakje Virtueel aanvinken in het venster Producttype.

            Bij Variabele producten moet je dit selectievakje ook aanvinken bij elke variant

            Als u dit inschakelt, schakelt u alle verzendvelden uit, zoals verzendafmetingen. Een virtueel product zal ook niet leiden tot de verzendcalculator in winkelwagen en kassa.

            Een downloadbaar product toevoegen

            Wanneer u een eenvoudig product toevoegt, kan u het selectievakje Downloadbaar aanvinken in het deelvenster Producttype. Hiermee worden twee nieuwe velden toegevoegd:

            • Bestandspad — Pad of url naar uw downloadbare bestand.
            • Downloadlimiet : beperk het aantal keren dat de klant het bestand kan downloaden. Laat  Leeg voor onbeperkte downloads.

            Voor maximale flexibiliteit, kan u bij downloadbare producten ook een verzendkosten toevoegen (als, bijvoorbeeld, u zowel een verpakte en een downloadbare versie van een product aanbiedt zoals muziek op CD of downloadbaar, zou dit ideaal zijn). U kan ook het vakje Virtueel aanvinken als het downloadbare product niet kan worden verzonden.

            2.12 Adding an external/affiliate product / Een externaffiliate product toevoegen

            English

            Select ‘External/Affiliate’ from the product type dropdown. This removes unnecessary tabs, such as tax and inventory, and inserts a new product URL field. This is the destination where users can purchase the product. Rather than Add to Cart buttons, they see a Read More button directing them to this URL.

            Adding a variable product

            Variable products are arguably the most complex of product types. They let you define variations of a single product where each variation may have a different SKU, price or stock level.

            Nederlands

            Selecteer ‘Extern/Affiliate’ in de dropdownlijst van het producttype. Hiermee worden onnodige tabbladen, zoals belasting en voorraad, verwijderd en wordt een nieuw product-URL-veld ingevoegd. Dit is de bestemming waar gebruikers het product kunnen kopen. In plaats van het toevoegen aan met winkelwagenknoppen, zien ze een knop Lees meer die ze naar deze URL leidt.

            Een variabel product toevoegen

            Variabele producten zijn misschien wel de meest complexe productsoorten. Hiermee kan u variaties van één product definiëren waarbij elke variant een ander SKU-, prijs- of voorraadniveau kan hebben.

            2.13 Duplicating a product / Een product dupliceren

            English

            To save time, it’s possible to use a product and duplicate it to create similar products with variations and other qualities.

            Go to WooCommerce > Products and look through the list for a product you wish to replicate, then click Duplicate.

            Nederlands

            Om tijd te besparen, is het mogelijk om een product te gebruiken en te dupliceren om vergelijkbare producten te maken met variaties en andere kwaliteiten.

            Ga naar WooCommerce> Producten en bekijk de lijst voor een product dat u wilt dupliceren en klik op Dupliceren.

            2.14 Deleting a product / Een product verwijderen

            English

            To delete a product:

            1. Go to: WooCommerce > Products.
            2. Find the product you wish to delete.

            Hover in the area under the Product name and click Trash.

            Nederlands

            Het verwijderen van een product:

            1. Ga naar: WooCommerce> Producten.
            2. Zoek het product dat u wilt verwijderen.

            Plaats de muisaanwijzer in het gebied onder de productnaam en klik op Prullenbak.

            2.15 Mark a product as Featured / Een product markeren als Topaanbieding

            English

            To mark a product as featured, go to: Products > Products and select the Star in the featured column. Alternatively, select Quick Edit and then the Featured option.

            Setting A Featured Product

            Filter or sort products

            In addition to the options below, WooCommerce Customizer gives you the ability to customize your Product Catalog. Go to: WooCommerce Customizer – Product Catalog.

            Nederlands

            Als u een product als aanbevolen wilt markeren, gaat u naar: Producten > Producten en klikt u op de ster in de aanbevolen kolom. U kan ook Snel bewerken selecteren en vervolgens de optie Aanbevolen aanvinken.

            Een aanbevolen product instellen

            Producten filteren of sorteren

            Naast de onderstaande opties geeft WooCommerce Customizer u de mogelijkheid om uw productcatalogus aan te passen. Ga naar: WooCommerce Customizer – Product catalogus.

            2.16 Filtering products / Filterproducten filteren

            English

            Use the Filter function to get a product count, view products by type, or see which products are On Backorder or Out of Stock.

            1. Go to: WooCommerce > Products.
            2. Select a Category, Product Type and/or Stock Status, or any combination of the three.
            3. Click Filter.

            Sorting products

            Sorting is different from Filtering, in that you can drag and drop products to re-order them.

              1. Go to: WooCommerce > Products.
              2. Select Sorting.
              3. Select a Category, Product Type and/or Stock Status, or any combination of the three.
              4. Click Filter.

              You can now drag and drop products in an order to your liking.

            Nederlands

            Gebruik de functie Filter om een producttelling te krijgen, producten op type te bekijken of om te zien welke producten op nabestelling of niet op voorraad zijn.

            1. Ga naar: WooCommerce> Producten.
            2. Selecteer een categorie, producttype en/of voorraadstatus of een combinatie van de drie.
            3. Klik op Filter.

            Sorteer producten

            Sorteren is anders dan filteren, waarbij u producten kan verslepen en neerzetten om ze opnieuw te rangschikken.

            1. Ga naar: WooCommerce> Producten.
            2. Selecteer Sorteren.
            3. Selecteer een categorie, producttype en/of voorraadstatus of een combinatie van de drie.
            4. Klik op Filter.

            U nu producten naar wens verslepen en neerzetten voor de volgorde.

            2.17 Product ID / Product-id

            English

            A WooCommerce Product ID is sometimes needed when using shortcodes, widgets, and links.

            To find the ID, go to Products and hover over the product you need the ID for. The product ID number is displayed.

            Nederlands

            Een WooCommerce Product ID is soms nodig bij het gebruik van shortcodes, widgets en links.

            Als u de ID wilt vinden, gaat u naar Producten en zweeft u over het product waarvoor u de ID nodig hebt. Het product-ID-nummer wordt weergegeven.

            2.18 Allow backorders / Nabestelling toestaan

            English

            Select whether to allow Backorders from the dropdown, if you are managing stock on a product. Use Advanced Notifications (separate purchase) to help notify someone other than the shop admin if backorders are placed.

            To allow backorders, the Stock status must be set to In Stock even though the Stock Quantity is 0 or less.

            Most payment gateways charge immediately. If you want to wait to charge customers for an item when it’s back in stock, use WooCommerce Waitlist (separate purchase) to email all users, notifying them that the item is back in stock with a link to purchase.

            Nederlands

            Selecteer of u nabestellingen wilt toestaan in de dropdownlijst als u de voorraad van een product beheert. Gebruik Geavanceerde meldingen (afzonderlijke aankoop) om iemand anders dan de winkelbeheerder op de hoogte te stellen als er nabestellingen worden geplaatst.

            Om nabestellingen toe te staan, moet de voorraadstatus worden ingesteld op In Stock, ook al is de voorraadhoeveelheid 0 of minder.

            De meeste betalingsgateways brengen onmiddellijk kosten in rekening. Als u wilt wachten om klanten voor een artikel aan te rekenen tot wanneer het weer op voorraad is, gebruikt u WooCommerce-wachtlijst (afzonderlijke aan te kopen) om alle gebruikers te e-mailen en hen te laten weten dat het artikel weer op voorraad is met de bijhorende link om te kopen.

            3. Sell Products / Producten Verkopen

            3.1 Core Payment Options / Belangrijkste betalingsopties

            English

            • Stripe
            •  PayPal Standard
            •  Check Payments
            •  Direct Bank Transfer (BACS)
            •  Cash on Delivery

            Stripe

            The Stripe payment gateway for WooCommerce lets you accept payments directly onsite, and includes the option to offer Payment Request buttons (such as Apple Pay and Google Pay), iDeal, SEPA, SOFORT, and more international payment methods.

            Download it now at WordPress.org or via the “Add New” option under Plugins on your site. For full details of updates, please see the Changelog.

            Installation

            1. Go to Plugins > Add New on your WordPress site.
            2. Enter WooCommerce Stripe in the Search Plugins bar. The author is WooCommerce.

            Click Install Now and Activate.

            Setup and Configuration

            1. Go to: WooCommerce > Settings > Payments and you’ll see all the separate payment method Stripe offers. The main one just being Stripe
            2. When first activated, the Stripe payment method will be Enabled. Tick the Enable Stripe checkbox to disable.
            3. Enter a Title (required) and Description (optional) seen by the customer during checkout.
              1. The Title is shown at the payment method option on the Checkout Page and also within the Order showing how the customer paid
              2. The Description is displayed within the payment method option on the Checkout Page
            4. Tick the Enable Test Mode checkbox, if you wish to test before going live. Untick to begin accepting payments with Stripe.
            5. Enter your Live Secret Key and Live Publishable Key (obtained from your Stripe account). The Test Secret Key and Test Publishable Key are different and should only be used when Enable Test Mode selected in step 4.
            6. Enter Statement Descriptor, a description that appears on a customer’s bank or credit card statement. This cannot be blank and can be up to 22 characters. The statement description must contain at least one letter, may not include these characters > < ” ‘. In addition, only alpha-numeric characters may be used.
            7. Tick the checkbox to Capture Charge Immediately (Authorize and Capture at the same time) or untick to only Authorize. If you untick the box, you’ll need to capture funds manually for each order within 7 days otherwise the authorization will be canceled alongside the order.
            8. Enable Payment Request Buttons (optional) if you wish to give customers the ability to pay via a supported method. More information in the Payment Request buttons section.
            9. Payment Request Button Type will change the type of button to show.
              1. Default – “Pay” (default Apple or Google button)
              2. Buy – “Buy Now” (Apple or Google variant)
              3. Donate – “Donate” (Apple or Google variant)
            10. Payment Request Button Theme will change the appearance of the button to show.
            11. Payment Request Button Height will change the height of the button to match your styling preferences.
            12. Saved Cards, if you want to give Stripe customers the ability to use a card saved on their account for future purchases.
            13. Log Debug Messages, if you wish to save logs that can help you/us troubleshoot your site. Can be disabled and enabled as needed.
              1. Logs will appear under WooCommerce > Status > Logs. Use the dropdown menu to select, and view.
                • The log will be titled in the same format as other WooCommerce plugin log files: `woocommerce-gateway-stripe-[date]-[string].log`
              2. When enabled, only events that happen after the point of being enabled are logged.

            14. Save Changes.

            Nederlands

             

            • Streep
            •  PayPal-standaard
            •  Betalingen controleren
            •  Directe bankoverschrijving (BACS)
            •  Onder rembours

            Stripe

            Met de Stripe-betalingsgateway voor WooCommerce u betalingen direct ter plaatse accepteren en bevat u de optie om knoppen voor betalingsverzoeken aan te bieden (zoals Apple Pay en Google Pay), iDeal, SEPA, SOFORT en meer internationale betalingsmethoden.

            Download het nu op WordPress.org of via de optie ‘Nieuw toevoegen’ onder Plug-ins op uw site. Zie de Changelog voor alle details van updates.

            Installatie

            1. Ga naar Plugins> Nieuw toevoegen op uw WordPress-site.
            2. Voer WooCommerce Stripe in de balk Zoek plug-ins in. De auteur is WooCommerce.
            3. Klik op Nu installeren en activeren.

            Instellen en configureren

            1. Ga naar: WooCommerce> Instellingen> Betalingen en je ziet alle afzonderlijke betaalmethode die Stripe biedt. De belangrijkste is gewoon Stripe
            2. Wanneer de betalingsmethode Stripe voor het eerst wordt geactiveerd, wordt deze ingeschakeld. Vink het selectievakje Streep inschakelen aan om uit te schakelen.
            3. Voer een titel (vereist) en beschrijving (optioneel) in die door de klant tijdens het afrekenen wordt gezien.
              1. De titel wordt weergegeven op de betalingsmethodeoptie op de afhandelingspagina en ook in de bestelling die laat zien hoe de klant heeft betaald
              2. De beschrijving wordt weergegeven in de betalingsmethodeoptie op de afhandelingspagina
            4. Vink het selectievakje Testmodus inschakelen aan, als u wilt testen voordat u live gaat. Ontvink om betalingen met Stripe te accepteren.
            5. Voer je Live Secret Key en Live Publishable Key in (verkregen uit je Stripe-account). De testgeheime sleutel en testpublicatiesleutel zijn verschillend en mogen alleen worden gebruikt wanneer de testmodus inschakeling is geselecteerd in stap 4.
            6. Voer Verklaringsbeschrijving in, een beschrijving die wordt weergegeven op de bank- of creditcardafschrift van een klant. Dit kan niet leeg zijn en kan maximaal 22 tekens zijn. De beschrijving van de verklaring moet ten minste één letter bevatten, mag deze tekens> <‘ niet bevatten.The statement description must contain ten minste one letter, may not include these characters> <‘ ‘. Bovendien mogen alleen alfanumerieke tekens worden gebruikt.
            7. Vink het selectievakje aan om lading onmiddellijk vast te leggen (Autoriseren en vastleggen op hetzelfde moment) of ontvinken om alleen autoriseren. Als u het vakje ontvinkt, moet u binnen 7 dagen handmatig geld voor elke bestelling vastleggen, anders wordt de autorisatie naast de bestelling geannuleerd.
            8. Schakel knoppen voor betalingsaanvragen in (optioneel) als u klanten de mogelijkheid wilt geven om te betalen via een ondersteunde methode. Meer informatie in de sectie Betalingsverzoekknoppen.
            9. Type knopbetalingsverzoek wijzigt het type knop dat moet worden weergegeven.
              1. Standaard – \”Betalen\” (standaard Apple- of Google-knop)
              2. Koop – \”Nu kopen\” (Apple of Google-variant)
              3. Doneer – \”Doneer\” (Apple of Google variant)
            10. Thema betalingsaanvraagknop wijzigt de weergave van de knop om weer te geven.
            11. Knophoogte betalingsaanvraag wijzigt de hoogte van de knop om aan uw stylingvoorkeuren te voldoen.
            12. Opgeslagen kaarten, als u Stripe-klanten de mogelijkheid wilt geven om een kaart te gebruiken die op hun account is opgeslagen voor toekomstige aankopen.
            13. Log Debug Berichten, als u wilt logs die u / ons kunnen helpen problemen met uw site op te slaan. Kan worden uitgeschakeld en ingeschakeld als dat nodig is.
              1. Logboeken worden weergegeven onder WooCommerce> Status> Logboeken. Gebruik het vervolgkeuzemenu om te selecteren en weer te geven.
                1. Het logboek zal worden getiteld in hetzelfde formaat als andere WooCommerce plugin log bestanden: ‘woocommerce-gateway-stripe-[date]-[string].log’
              2. Wanneer ingeschakeld, worden alleen gebeurtenissen die plaatsvinden nadat het punt van ingeschakeld is, geregistreerd.
            14. Wijzigingen opslaan.

            3.2 Webhooks

            English

            Webhooks are used by Stripe to communicate with your site. It provides information such as the status of the payment, and is used update the order based on certain events from Stripes side of things.

            In the Stripe settings you’ll find a webhook endpoint ready for you to copy and paste into your Stripe.com account.

            • Head to WooCommerce > Settings > Payments > Stripe. Under the Webhook Endpoints section copy your webhook endpoint URL.
            • Next in your Stripe Dashboard go to Webhook Setting and select Add Endpoint at the top right.
            • Paste the webhook endpoint URL copied earlier into the Endpoint URL field and click receive all events.
            • Select Latest API version from the Version section if shown, and then Add endpoint.
            • Repeat this process for your live Webhook Secret, or vice versa, depending on which you setup first.

            If your site experiences a slowdown after this, you can select events manually instead of all events. This can be done from the Events to send dropdown. The events needed by our Stripe extension are:

            • source.chargeable
            • source.canceled
            • charge.succeeded
            • charge.failed
            • charge.captured
            • charge.dispute.created
            • charge.refunded
            • review.opened
            • review.closed
            • payment_intent.succeeded
            • payment_intent.payment_failed
            • Payment_intent.amount_capturable_updated

            Nederlands

             Webhooks worden door Stripe gebruikt om met uw site te communiceren. Het biedt informatie, zoals de status van de betaling, en wordt gebruikt bijwerken van de bestelling op basis van bepaalde gebeurtenissen van Stripes kant van de dingen.

            In de Stripe-instellingen vindt u een webhook-eindpunt dat u kopiëren en plakken in uw Stripe.com-account.

            • Ga naar WooCommerce> Instellingen> Betalingen> Stripe. Kopieer onder de sectie Webhook-eindpunten de URL van uw webhook-eindpunt.
            • Ga vervolgens in uw Stripe-dashboard naar Webhook-instelling en selecteer Eindpunt toevoegen rechtsboven.
            • Plak de webhook-eindpunt-URL die eerder is gekopieerd in het veld Endpoint URL en klik op Alle gebeurtenissen ontvangen.
            • Selecteer De laatste API-versie in de sectie Versie als deze wordt weergegeven en voeg eindpunt toe.
            • Herhaal dit proces voor uw live Webhook Secret, of vice versa, afhankelijk van welke u het eerst intestellen.

            Als uw site hierna een vertraging ondervindt, kan u gebeurtenissen handmatig selecteren in plaats van alle gebeurtenissen. Dit kan worden gedaan vanuit de evenementen om dropdown te verzenden. De evenementen die nodig zijn door onze Stripe extensie zijn:

            • source.chargeable
            • source.canceled
            • charge.geslaagd
            • charge.failed.failed
            • charge.captured
            • charge.dispute.created
            • kosten.terugbetaald
            • review.geopend
            • review.closed
            • payment_intent.geslaagd
            • payment_intent.payment_failed
            • Payment_intent.amount_capturable_updated

            3.3 Stripe Checkout

            English

            The new Stripe Checkout is not part of the WooCommerce Stripe payment gateway.

            Payment Request Buttons

            When the Payment Request Buttons option is selected, all types of Payment Request button are activated (on your site) at once so you’re ready to accept payments via a variety of methods with the WooCommerce Stripe payment gateway.

            Available options are:

            • Apple Pay
            • Google Pay
            • Microsoft Pay
            • Samsung Pay
            • Any other method that uses the Payment Request API. The customer needs to be using a supported browser and have credit cards saved to their account.

            To see what a payment request button looks like and how it behaves, go to the Stripe.com Payment Request button documentation page.

            Nederlands

            De nieuwe Stripe Checkout maakt geen deel uit van de WooCommerce Stripe betalingsgateway

            Knoppen voor betalingsaanvragen

            Wanneer de optie Knoppen voor betalingsaanvragen is geselecteerd, worden alle soorten knop Betalingsverzoek in één keer geactiveerd (op uw site), zodat u klaar bent om betalingen te accepteren via verschillende methoden met de WooCommerce Stripe-betalingsgateway.

             

            • Beschikbare opties zijn:
            • Apple Pay
            • Google Pay
            • Microsoft Pay
            • Samsung Betalen
            • Elke andere methode die de Payment Request API gebruikt. De klant moet een ondersteunde browser gebruiken en creditcards op zijn account laten opslaan.

            Als u wilt zien hoe een knop voor betalingsaanvragen eruit ziet en hoe deze zich gedraagt, gaat u naar de documentatiepagina van de Stripe.com knop Betalingsaanvraag.

            3.4 Apple Pay

            English

            Customers need to have a payment method from a supported bank or payment card provider listed at the Apple Pay support page, and a compatible Apple device.

            To offer Apple pay on your site via the WooCommerce Stripe payment gateway, add your site URL to the Stripe.com Dashboard > Settings > Apple Pay. Add the domain of your site exactly as it loads, include the www, or leave it out, but remove https://.

            The domain will then show on your Apple Pay Stripe page under On the Web domains.

            Use of “Apple Pay on the Web”, which our Stripe integration uses to display the Apple Pay Payment Request buttons, is subject to the Apple Pay on the Web terms of service. This is a part of the Stripe Services agreement to which you agree when activating your Stripe account.

            Google Pay / Samsung Pay / Microsoft Pay

            Make sure that the Payment Request Buttons option is enabled, there is no other setup for you to accept payments via these methods.

            Note: these Payment Request buttons usually only show when there is a saved payment method in the browser or device being used. Customers need to have a payment method from a supported bank or payment card provider.

            Nederlands

            Klanten moeten een betalingsmethode hebben van een ondersteunde bank of betaalkaartprovider die wordt vermeld op de ondersteuningspagina van Apple Pay en een compatibel Apple-apparaat.

            Als u Apple betalen op uw site wilt aanbieden via de WooCommerce Stripe-betalingsgateway, voegt u de URL van uw site toe aan het Stripe.com Dashboard> Instellingen> Apple Pay. Voeg het domein van uw site precies zoals het laadt, voeg de www, of laat het uit, maar verwijder https://.

            Het domein wordt vervolgens weergegeven op uw Apple Pay Stripe-pagina onder Op het web domeinen.

            Het gebruik van \”Apple Pay on the Web\”, dat onze Stripe-integratie gebruikt om de knoppen voor betaalverzoek van Apple Pay weer te geven, is onderworpen aan de Apple Pay op de webservicevoorwaarden. Dit is een onderdeel van de Stripe Services-overeenkomst waarmee u akkoord gaat bij het activeren van uw Stripe-account.

            Google Pay / Samsung Pay / Microsoft Pay

            Zorg ervoor dat de optie Knoppen voor betalingsaanvragen is ingeschakeld, er is geen andere instelling voor u om betalingen via deze methoden te accepteren.

            Opmerking: deze knoppen voor betalingsverzoek worden meestal alleen weergegeven wanneer er een opgeslagen betalingsmethode in de browser of het apparaat wordt gebruikt. Klanten moeten een betaalmethode hebben van een ondersteunde bank of betalingskaartprovider.

            3.5 Additional Payment Methods / Aanvullende betalingsmethoden

            English

            Aside from standard credit and debit cards, Stripe comes with additional payment methods that can be used to target different markets. Our extension supports:

            • Alipay
            • Bancontact
            • EPS
            • Giropay
            • iDEAL
            • Multibanco
            • Przelewy24 (P24)
            • SEPA Direct Debit
            • SOFORT

            * WeChat Pay – Currently in Public Beta and will be available at general release.

            * Klarna – Currently in Public Beta and will be available at general release.

            For detailed information about these payment methods, please click on the links above or visit the Stripe Payment Methods, alternatively Stripe.com has a Payments overview page with a lot of useful information. Most of these additional payment methods need to be enabled under Payment Settings on your Stripe.com Dashboard and may require additional information to be fully set up.

            Once enabled in Stripe, they can be set up and managed under WooCommerce > Settings > Payments by using the slider icon or by selecting the payment service name. You can also change the title and description of each service within settings for that method.

            Nederlands

            Naast standaard creditcards en betaalpassen, stripe wordt geleverd met extra betaalmethoden die kunnen worden gebruikt om verschillende markten te richten. Onze uitbreiding ondersteunt:

            • Alipay
            • Bancontact
            • Eps
            • Giropay
            • Ideale
            • Multibanco (Multibanco)
            • Przelewy24 (P24)
            • SEPA Domicilevenincasso
            • Sofort

            * WeChat Pay – Momenteel in de openbare bèta en zal beschikbaar zijn bij de algemene release.

            * Klarna – Momenteel in de publieke beta en zal beschikbaar zijn bij de algemene release.

            Voor gedetailleerde informatie over deze betaalmethoden, klik op de bovenstaande links of bezoek de Stripe Betalingsmethoden, als alternatief Stripe.com heeft een payments overzicht pagina met veel nuttige informatie. De meeste van deze extra betalingsmethoden moeten zijn ingeschakeld onder Betalingsinstellingen op uw Stripe.com dashboard en vereisen mogelijk dat aanvullende informatie volledig is ingesteld.

            Eenmaal ingeschakeld in Stripe, kunnen ze worden ingesteld en beheerd onder WooCommerce> Instellingen> Betalingen met behulp van het schuifregelaarpictogram of door de naam van de betalingsservice te selecteren. U ook de titel en beschrijving van elke service wijzigen binnen de instellingen voor die methode.

            3.6 Customer Usage Checkout Page / Klantgebruik Afhandelingspagina

            English

            Customers pay on the checkout page, where the form now uses Stripe Elements that provide enhanced security, styling, and better customer experience.

            Using a new card, they see the option to enter credit card details, and tick the Save payment info to account box (this screenshot shows the “Inline Credit Card Form” version):

            For customers who have a saved card, they are presented with stored card options on file (if that option is enabled) or they can store a new one (screenshot showing the standard non-Inline form):

            When Payment Request Buttons are enabled, customers see the corresponding button on the product page and on the cart page when using a supported device, browser, and payment method.

            Nederlands

            Klanten betalen op de betaalpagina, waar het formulier nu Stripe Elements gebruikt die verbeterde beveiliging, styling en een betere klantervaring bieden.

            Met behulp van een nieuwe kaart zien ze de optie om creditcardgegevens in te voeren en vink je het vakJe Betalingsgegevens opslaan in account aan (in deze schermafbeelding wordt de versie ‘Inline Creditcardformulier’ weergegeven):

            Voor klanten die een opgeslagen kaart hebben, worden ze in het bestand “opgeslagen kaartopties” aangeboden (als die optie is ingeschakeld) of kunnen ze een nieuwe opslaan (schermafbeelding van het standaard niet-Inline-formulier):

            Wanneer knoppen voor betalingsaanvragen zijn ingeschakeld, zien klanten de bijbehorende knop op de productpagina en op de winkelwagenpagina wanneer ze een ondersteund apparaat, browser en betalingsmethode gebruiken.

            3.7 Payment Request Buttons / Knoppen voor betalingsaanvragen

            English

            Browse the gallery to view default layouts for Payment Request buttons.

            Nederlands

            Blader door de galerie om standaardindelingen voor knoppen betalingsaanvraag weer te geven.

            3.8 Saved Payment Methods / Opgeslagen betalingsmethoden

            English

            On the My Account page, customers can add, view, and remove cards from their account within the Payment Methods submenu:

            Nederlands

            Op de pagina Mijn account kunnen klanten kaarten toevoegen, bekijken en verwijderen van hun account in het submenu Betalingsmethoden:

            3.9 Hooks (Actions/Filters) / Hooks (acties/filters)

            English

            This section describes all hooks available to you if you need to manipulate how Stripe functions. This is more advanced so read over the Hooks page of the WordPress.org Codex if unfamiliar with how hooks work within WordPress.

            Hook name (parameters)

            Action Hooks

            • wc_gateway_stripe_process_response ($stripe_response, $order) – The response we get back after calling a charge request to Stripe.
            • woocommerce_credit_card_form_start ($gateway_id) – Before showing the credit card form.
            • woocommerce_credit_card_form_end ($gateway_id) – After showing the credit card form.
            • wc_gateway_stripe_process_payment ($stripe_response, $order) – The response we get back after calling a charge request to Stripe but before processing the actual response.
            • wc_gateway_stripe_process_payment_error ($error, $order) – Called when an error occurs during the process payment event.
            • woocommerce_stripe_add_customer ($args, $response) – Called after creating a Stripe customer.
            • woocommerce_stripe_add_source ($stripe_customer_id, $wc_token, $response, $source_id) – Called after creating/attaching a source to a customer.
            • wc_stripe_delete_source ($stripe_customer_id, $response) – Called after deleting a source from customer.
            • wc_stripe_set_default_source ($stripe_customer_id, $response) – Called after setting a default source to a customer.
            • wc_gateway_stripe_process_redirect_payment ($response, $order) – Called after a redirect payment process.
            • wc_gateway_stripe_process_redirect_payment_error ($error, $order) – Called after a failed redirect payment process.
            • woocommerce_stripe_process_manual_capture ($order, $result) – Called after a manual capture of a charge within admin order.
            • woocommerce_stripe_process_manual_cancel ($order) – Called after a cancel of the order that is authorized and not yet captured.
            • wc_gateway_stripe_process_webhook_payment ($response, $order) – Called after a webhook payment process.

            wc_gateway_stripe_process_webhook_payment_error ($order, $notification, *$e) – Called after a webhook payment process error.

            Filter Hooks

            • wc_stripe_save_to_account_text ($text) – Text that shows to customers next to the save payment information checkbox.
            • wc_stripe_payment_icons ($icons_array) – Icons that show next to each payment method.
            • wc_stripe_send_stripe_receipt *boolean* – Whether to send a receipt via Stripe.
            • wc_stripe_payment_metadata ($metadata, $order, $prepared_source) – Metadata that gets passed during a payment request.
            • wc_stripe_generate_payment_request ($post_data, $order, $prepared_source) – Post data that gets passed during a payment request.
            • wc_stripe_owner_details ($details, $order) – The owner details of an order.
            • wc_stripe_force_save_source ($force_save_source, $customer) – Override force save customer.
            • wc_stripe_use_default_customer_source ($use_default) – Whether to use default customer source if source not found.
            • wc_stripe_refund_request ($request, $order) – Request parameters when refund is requested.
            • wc_stripe_PAYMENT_METHOD_settings ($settings)</strong – Admin settings for payment method.
            • wc_stripe_description ($description, $payment_method_id) – Override the description of credit card payments.
            • wc_stripe_display_save_payment_method_checkbox *boolean* – Whether to show the save payment method checkbox.
            • wc_stripe_sepa_mandate_notification ($method) – The method to use to inform customer of the SEPA mandate.
            • wc_stripe_allow_prepaid_card *boolean* – Whether to allow prepaid credit card to be used.
            • wc_stripe_elements_options – Additional options to manipulate Stripe elements.
            • wc_stripe_elements_styling – Additional options to manipulate the Stripe elements styling.
            • wc_stripe_elements_classes – Additional options to add classes to the Stripe elements.
            • wc_stripe_params ($params) – Localized JS key/value pair.
            • wc_stripe_payment_request_params ($params) – Localized JS key/value pair.
            • wc_stripe_hide_display_order_fee ($bool, $order_id) – Whether to hide the display order fee in orders view.
            • wc_stripe_hide_display_order_payout ($bool, $order_id) – Whether to hide the display order payout in orders view.
            • woocommerce_stripe_request_headers ($headers_args) – Headers parameters for cURL requests.
            • wc_stripe_idempotency_key ($key_string, $request) – The string for the idempotency key on request.
            • woocommerce_stripe_request_body ($request, $api) – The request body to pass when doing a request
            • wc_stripe_customer_metadata ($metadata, $user) – The meta data used when creating a customer.
            • wc_stripe_create_customer_args ($args) – The arguments used when creating a customer.
            • wc_stripe_localized_messages ($localized_messages) – The messages used from Stripe responses.
            • wc_stripe_logging ($bool, $message) – Whether to log a specific message when logging is enabled.
            • wc_stripe_webhook_review_change_order_status ($bool, $order, $notification) – Whether to change the order status when order review event happens.
            • wc_stripe_PAYMENT_METHOD_supported_currencies ($currencies) – The supported currencies for that specific payment method.
            • wc_stripe_payment_request_total_label_suffix ($suffix) – Label suffix to use when Payment Request is engaged.
            • wc_stripe_payment_request_total_label ($label) – The total label to use when Payment Request is engaged.
            • wc_stripe_payment_request_supported_types ($types) – The product types Payment Request supports.
            • wc_stripe_hide_payment_request_on_product_page *boolean* – Whether to hide Payment Request button on product detail page.
            • wc_stripe_show_payment_request_on_checkout *boolean* – Whether to show Payment Request button on checkout page.
            • wc_stripe_payment_request_hide_itemization *boolean* – Whether to show itemizations when using Payment Request.
            • wc_stripe_save_to_subs_text ($text) – Text that shows to customers ext to the checkbox to update all active subscriptions with the new saved card.
            • wc_stripe_save_to_subs_checked *boolean* – Whether to have the checkbox to update all active subscriptions with the new saved card be checked by default.

            wc_stripe_update_subs_payment_method_card_statuses ($statuses) – Which subscriptions will have their payment method updated if the customer chose that option when adding a new payment method. By default, only the “active” subscriptions will be updated.

            Nederlands

            In deze sectie worden alle hooks beschreven die voor u beschikbaar zijn als u wilt manipuleren hoe Stripe functioneert. Dit is meer geavanceerde dus lees over de Hooks pagina van de WordPress.org Codex als onbekend met hoe hooks werken binnen WordPress.

            Hook naam (parameters)

            Actie hooks

            • wc_gateway_stripe_process_response ($stripe_response, $order) – Het antwoord dat we krijgen na het aanroepen van een aanvraag voor een laadverzoek bij Stripe.
            • woocommerce_credit_card_form_start ($gateway_id) – Voordat u het creditcardformulier weergeeft.
            • woocommerce_credit_card_form_end ($gateway_id) – Na het tonen van het creditcardformulier.
            • wc_gateway_stripe_process_payment ($stripe_response, $order) – Het antwoord dat we terugkrijgen na het aanroepen van een aanvraag voor een laadverzoek aan Stripe, maar voordat het werkelijke antwoord wordt verwerkt.
            • wc_gateway_stripe_process_payment_error ($error, $order) – Aangeroepen wanneer er een fout optreedt tijdens de betalingsgebeurtenis voor het proces.
            • woocommerce_stripe_add_customer ($args, $response) – Gebeld na het maken van een Stripe-klant.
            • woocommerce_stripe_add_source ($stripe_customer_id, $wc_token, $response, $source_id) – Gebeld na het maken/koppelen van een bron aan een klant.
            • wc_stripe_delete_source ($stripe_customer_id, $response) – Gebeld na het verwijderen van een bron van de klant.
            • wc_stripe_set_default_source ($stripe_customer_id, $response) – Aangeroepen na het instellen van een standaardbron voor een klant.
            • wc_gateway_stripe_process_redirect_payment ($response, $order) – Gebeld na een omleidingsprocedure.
            • wc_gateway_stripe_process_redirect_payment_error ($error, $order) – Gebeld na een mislukte omleidingsprocedure.
            • woocommerce_stripe_process_manual_capture ($order, $result) – Gebeld na een handmatige vastlegging van een lading binnen de administratie.
            • woocommerce_stripe_process_manual_cancel ($order) – Gebeld na het annuleren van de bestelling die is geautoriseerd en nog niet is vastgelegd.
            • wc_gateway_stripe_process_webhook_payment ($response, $order) – Gebeld na een webhook betalingsproces.
            • wc_gateway_stripe_process_webhook_payment_error ($order, $notification, *$e) – Gebeld na een webhook betalingsprocesfout.

            Filter Hooks

            • wc_stripe_save_to_account_text ($text) – Tekst die wordt weergegeven aan klanten naast het selectievakje Betalingsgegevens opslaan.
            • wc_stripe_payment_icons ($icons_array) – Pictogrammen die naast elke betalingsmethode worden weergegeven.
            • wc_stripe_send_stripe_receipt * booleaan * – Of een ontvangstbewijs te sturen via Stripe.
            • wc_stripe_payment_metadata ($metadata, $order, $prepared_source) – Metagegevens die worden doorgegeven tijdens een betalingsverzoek.
            • wc_stripe_generate_payment_request ($post_data, $order, $prepared_source) – Post gegevens die worden doorgegeven tijdens een betalingsverzoek.
            • wc_stripe_owner_details ($details, $order) – De eigenaar details van een bestelling.
            • wc_stripe_force_save_source ($force_save_source, $customer) – Force save-klant overschrijven.
            • wc_stripe_use_default_customer_source ($use_default) – Of u de standaardbron wilt gebruiken als de bron niet wordt gevonden.
            • wc_stripe_refund_request ($request, $order) – Vraag parameters aan wanneer terugbetaling wordt aangevraagd.
            • wc_stripe_PAYMENT_METHOD_settings ($settings)</sterk – Beheerinstellingen voor betalingsmethode.
            • wc_stripe_description ($description, $payment_method_id) – De beschrijving van creditcardbetalingen overschrijven.
            • wc_stripe_display_save_payment_method_checkbox *booleaan* – Of u het selectievakje Betalingsmethode opslaan wilt weergeven.
            • wc_stripe_sepa_mandate_notification ($method) – De methode om de klant te informeren over het SEPA-mandaat.
            • wc_stripe_allow_prepaid_card * booleaan * – Of prepaid creditcard worden gebruikt.
            • wc_stripe_elements_options – Extra opties om Stripe-elementen te manipuleren.
            • wc_stripe_elements_styling – Extra opties om de Stripe elementen styling te manipuleren.
            • wc_stripe_elements_classes – Extra opties om klassen toe te voegen aan de Stripe-elementen.
            • wc_stripe_params ($params) – Gelokaliseerde JS-sleutel/waardepaar.
            • wc_stripe_payment_request_params ($params) – Gelokaliseerde JS-sleutel/waardepaar.
            • wc_stripe_hide_display_order_fee ($bool, $order_id) – Of u de kosten voor weergaveorders wilt verbergen in de weergave van orders.
            • wc_stripe_hide_display_order_payout ($bool, $order_id) – Of u de uitbetaling van de weergavevolgorde wilt verbergen in de weergave orders.
            • woocommerce_stripe_request_headers ($headers_args) – Koptekstenparameters voor cURL-aanvragen.
            • wc_stripe_idempotency_key ($key_string, $request) – De tekenreeks voor de idempotentietoets op aanvraag.
            • woocommerce_stripe_request_body ($request, $api) – Het verzoek orgaan om door te geven bij het doen van een verzoek
            • wc_stripe_customer_metadata ($metadata, $user) – De metagegevens die worden gebruikt bij het maken van een klant.
            • wc_stripe_create_customer_args ($args) – De argumenten die worden gebruikt bij het maken van een klant.
            • wc_stripe_localized_messages ($localized_berichten) – De berichten die worden gebruikt vanuit Stripe-reacties.
            • wc_stripe_logging ($bool, $message) – Of u een specifiek bericht wilt registreren wanneer logboekregistratie is ingeschakeld.
            • wc_stripe_webhook_review_change_order_status ($bool, $order, $notification) – Of u de orderstatus wilt wijzigen wanneer de gebeurtenis ordercontrole plaatsvindt.
            • wc_stripe_PAYMENT_METHOD_supported_currencies ($currencies) – De ondersteunde valuta’s voor die specifieke betaalmethode.
            • wc_stripe_payment_request_total_label_suffix ($suffix) – Labelachtervoegsel dat u gebruiken wanneer betalingsaanvraag is ingeschakeld.
            • wc_stripe_payment_request_total_label ($label) – Het totale label dat moet worden gebruikt wanneer betalingsaanvraag is ingeschakeld.
            • wc_stripe_payment_request_supported_types ($types) – De producttypen die betalingsverzoek ondersteunt.
            • wc_stripe_hide_payment_request_on_product_page *booleaan* – Of u de knop Betalingsverzoek wilt verbergen op de pagina met productdetails.
            • wc_stripe_show_payment_request_on_checkout *booleaan* – Of u de knop Betalingsverzoek wilt weergeven op de betaalpagina.
            • wc_stripe_payment_request_hide_itemization *booleaan* – Of u itemizations wilt weergeven wanneer u Betalingsverzoek gebruikt.
            • wc_stripe_save_to_subs_text ($text) – Tekst die aan klanten wordt weergegeven, wordt weergegeven in het selectievakje om alle actieve abonnementen bij te werken met de nieuwe opgeslagen kaart.
            • wc_stripe_save_to_subs_checked * booleaan * – Of het selectievakje om alle actieve abonnementen bij te werken met de nieuwe opgeslagen kaart worden standaard aangevinkt.
            • wc_stripe_update_subs_payment_method_card_statuses ($statuses) – Welke abonnementen worden bijgewerkt als de klant die optie heeft gekozen bij het toevoegen van een nieuwe betalingsmethode. Standaard worden alleen de ‘actieve’ abonnementen bijgewerkt.

             

            3.10 What is SCA/PSD2 / Wat is SCA/PSD2

            English

            New requirements for authenticating online payments were introduced in Europe with the second Payment Services Directive (PSD2) as of September 2019. These requirements are referred to as Strong Customer Authentication (SCA) for most electronic payments.

            WooCommerce.com works with payment partners, of which Stripe.com is one, to ensure all payment gateway extensions are updated. We have a post that goes through this in more detail. Our Stripe extension implemented this new change as of version 4.2.0.

            Failed Payments, Subscription Renewals and SCA

            It’s possible that you, the store owner, may receive an “Order #XXX has Failed” email when a subscription is due to renew, or when you are attempting to manually process a subscription renewal (from the Edit Subscription > Subscription Actions > Process Renewal) flow.

            Why? The buyer may need to log in to authenticate the payment due to Strong Customer Authentication (SCA) or other authentication requirements by the bank issuing their credit card. If this is the case, there will be corresponding failed order notes:

            • “Stripe charge awaiting authentication by user”

            • Stripe SCA authentication failed.”
            • “This transaction requires authentication.”

            At the same time you receive the “Order #XXXX has Failed” email, the buyer is sent a “Payment authorization needed for renewal“ email asking them to log back in and authorize the payment with an included link.

            Once the buyer returns and authorizes payment, the renewal order changes from Failed to Processing, and the subscription becomes Active again.

            Nederlands

            Met de tweede Payment Services Directive (PSD2) zijn in september 2019 nieuwe eisen voor het verifiëren van online betalingen in Europa ingevoerd. Deze vereisten worden voor de meeste elektronische betalingen aangeduid als Strong Customer Authentication (SCA).

            WooCommerce.com werkt samen met betalingspartners, waarvan Stripe.com één is, om ervoor te zorgen dat alle betalingsgateway-extensies worden bijgewerkt. We hebben een post die gaat door dit in meer detail. Onze Stripe extensie geïmplementeerd deze nieuwe wijziging vanaf versie 4.2.0

            Mislukte betalingen, abonnementsverlengingen en SCA

            Het is mogelijk dat u, de eigenaar van de winkel, een e-mail ‘Order #XXX heeft mislukt’ ontvangt wanneer een abonnement moet worden verlengd of wanneer u een abonnementsverlenging (van de stroom Abonnement> Abonnement> Procesverlenging) handmatig probeert te verwerken.

            Waarom? Mogelijk moet de koper zich aanmelden om de betaling te verifiëren vanwege Strong Customer Authentication (SCA) of andere verificatievereisten door de bank die zijn creditcard uitgeeft. Als dit het geval is, zijn er overeenkomstige mislukte ordernotities:

            • Stripe kosten in afwachting van authenticatie door de gebruiker\” 
            • \”Stripe SCA authenticatie mislukt.\”
            • \”Deze transactie vereist authenticatie.\”

            Tegelijkertijd ontvangt u de e-mail ‘Bestelling #XXXX is mislukt’, de koper ontvangt een e-mail ‘Betalingsautorisatie die nodig is voor verlenging’ met de vraag om opnieuw in te loggen en de betaling te autoriseren met een meegeleverde link.

            Zodra de koper de betaling retourneert en autoisriseert, wordt de verlengingsorder gewijzigd van Mislukt in Verwerking en wordt het abonnement opnieuw actief.

            3.11 PayPal Standard / PayPal-standaard

            English

            PayPal Standard takes customers from your site to PayPal’s secure site to finish paying for their order.

            Requirements

            • A PayPal Business account

            Go to paypal.com, and sign up for a PayPal Business account or convert an existing Personal account to Business. It’s free.

            Setup and Configuration

            To set up PayPal Standard:

            1/ Go to: WooCommerce > Settings > Payments.

            Note: ‘Payments’ formerly called ‘Checkout’ prior to WooCommerce 3.4.

            2/ Use the toggle under Enabled to select PayPal.

            3/ Select Set up. You are taken to the PayPal Standard settings.

            4/ Enter your email address in the PayPal Email field, which is the most important thing to configure before taking payments. Must match the same email address on your PayPal Business account.

            Advanced Options

            Under Advanced Options, complete fields as needed.

            5/ Tick the box for Enable PayPal Sandbox if you wish to test the checkout process during your store’s development. With sandbox enabled, no payment/money is taken. To use Sandbox mode, you need a separate sandbox account via PayPal Sandbox.

            6/ Debug log may also be turned on, which can be useful during development. You may need to first create a wc-logs folder and set permissions to make it writable. These logs are available at WooCommerce > System Status > Logs and then select the PayPal log from the dropdown.

            7/ Tick the box for Enable IPN Email Notifications (optional). Instant Payment Notifications (IPN) are sent from PayPal when you receive a payment, issue a refund or a chargeback or cancellation.

            8/ Enter an email address for Receiver Mail if this address is different than the PayPal email address you entered above in step 4.

            9/ PayPal Identity Token (optional). Only required if you signed up for the Data Transfer option on your PayPal account; can be used to verify payments if you have IPN issues.

            10/ Enter an Invoice Prefix (useful if you have multiple stores). WC is default to denote WooCommerce transactions.

            11/ There are two shipping options:

            • Send shipping details to PayPal. You can opt to have WooCommerce send shipping details to PayPal to create shipping labels instead of billing.
            • Address override option. PayPal verifies addresses therefore this setting can cause errors. We recommend keeping it disabled, but it can be useful in preventing address information from being changed.

            12/ Payment Action lets you choose to Capture funds immediately or only Authorize*.

            *Once an ‘authorize only’ order has been changed to Processing or Completed, funds are automatically captured as long as you have entered your PayPal API Credentials (as below) under WooCommerce > Settings > Payments > PayPal. It is no longer a manual process as of WooCommerce 3.0.

            13/ Page Style (optional) allows you to select the name of a custom page from your PayPal account.

            14/ Image URL (optional) gives the option to specify a 150×50 image to display on PayPal checkout pages.

            Nederlands

            PayPal Standard brengt klanten van uw site naar de beveiligde site van PayPal om het betalen voor hun bestelling af te ronden.

            Eisen

            • Een PayPal Business-account

            Ga naar paypal.com en meld je aan voor een PayPal Business-account of converteer een bestaand persoonlijk account naar Bedrijven. Het is gratis.

            Instellen en configureren

            PayPal-standaard instellen:

            1/ Ga naar: WooCommerce> Instellingen> Betalingen.

            Opmerking: ‘Betalingen’ voorheen ‘Checkout’ genoemd voorafgaand aan WooCommerce 3.4.

            2/ Gebruik de schakelaar onder Ingeschakeld om PayPal te selecteren.

            3/ Selecteer Instellen. U wordt naar de Standaardinstellingen van PayPal geleid.

            4\ Voer uw e-mailadres in het veld PayPal-e-mail in, wat het belangrijkste is om te configureren voordat u betalingen uitvoert. Moet overeenkomen met hetzelfde e-mailadres op uw PayPal Business-account.

            Geavanceerde opties

            Vul de velden zo nodig in onder Geavanceerde opties.

            5/ Vink het vakje aan voor PayPal Sandbox inschakelen als u het afrekenproces wilt testen tijdens de ontwikkeling van uw winkel. Met sandbox ingeschakeld, wordt er geen betaling / geld genomen. Als je de Sandbox-modus wilt gebruiken, heb je een apart sandbox-account nodig via PayPal Sandbox.

             

            6/ Debug log kan ook worden ingeschakeld, wat nuttig kan zijn tijdens de ontwikkeling. Mogelijk moet u eerst een map met wc-logboeken maken en machtigingen instellen om deze beschrijfbaar te maken. Deze logboeken zijn beschikbaar bij WooCommerce> Systeemstatus> Logboeken en selecteert vervolgens het PayPal-logboek in de dropdownlijst.

             

            7/ Vink het vakje aan voor IPN-e-mailmeldingen inschakelen (optioneel). Instant Payment Notifications (IPN) worden verzonden vanuit PayPal wanneer u een betaling ontvangt, een terugbetaling of een terugverdientijd of annulering uitgeeft.

             

            8/ Voer een e-mailadres in voor Ontvanger mail als dit adres anders is dan het PayPal-e-mailadres dat u hierboven in stap 4 hebt ingevoerd.

             

            9/ PayPal-identiteitstoken (optioneel). Dit is alleen vereist als u zich hebt aangemeld voor de optie Gegevensoverdracht op uw PayPal-account; kan worden gebruikt om betalingen te verifiëren als u IPN-problemen hebt.

             

            10/ Voer een factuurvoorvoegsel in (handig als u meerdere winkels hebt). WC is standaard woocommerce-transacties aan te duiden.

             

            11/ Er zijn twee verzendopties:

            • Verzend verzendgegevens naar PayPal. U ervoor kiezen om WooCommerce verzendgegevens naar PayPal te laten sturen om verzendlabels te maken in plaats van facturering.
            • Optie Adresoverschrijven. PayPal verifieert adressen, dus deze instelling kan fouten veroorzaken. We raden u aan het uitgeschakeld te houden, maar het kan nuttig zijn om te voorkomen dat adresgegevens worden gewijzigd.

            12/ Betalingsactie u ervoor kiezen om fondsen onmiddellijk of alleen autoriseren* vast te leggen.

            *Zodra een ‘alleen autoriseren’ order is gewijzigd in Verwerking of Voltooid, worden fondsen automatisch vastgelegd zolang u uw PayPal API-referenties (zoals hieronder) hebt ingevoerd onder WooCommerce> Instellingen> Betalingen> PayPal. Het is niet langer een handmatig proces vanaf WooCommerce 3.0.

            13/ Paginastijl (optioneel) u de naam van een aangepaste pagina selecteren op uw PayPal-account.

            14/ Image URL (optioneel) geeft de optie om een 150 × 50 afbeelding op te geven die op betaalpagina’s van PayPal moet worden weergegeven.

            3.12 API Credentials / API-referenties

            English

            There are three fields to paste API information into:

            • API Username
            • API Password
            • API Signature

            How to get Live API Information

              1. Log in to your PayPal account at PayPal.com.
              2. Go to Settings (Gear Icon) > Account Settings > API Access.
              3. Select NVP/SOAP API integration (Classic) > Manage API Credentials > Request API Signature.
              4. View and copy API Username, API Password, and API Signature.

            Configuring the PayPal dashboard

            Most of the configuration is handled from WooCommerce, but there are a few items to set up at PayPal.

            PayPal IPN URL

            It’s necessary for WooCommerce to set up your PayPal IPN URL.

            PayPal Instant Payment Notifications (PayPal IPN) tells your store that payment has been successful (or not). To learn more about how to set this up on PayPal, see: How to Activate IPN in your PayPal Account.

            How to setup PayPal IPN

              1. Log in to your PayPal account at PayPal.com.
              2. Go to Settings (Gear Icon) > Account Settings > Notifications > Instant Payment Notifications (Update).
              3. Click the Choose IPN Settings button, then use this URL, replacing example.com with your own URL:https://example.com/?wc-api=WC_Gateway_Paypal
              4. Make sure the Receive IPN messages option is selected, then save.

            Auto-Return

            You can set up auto-return in your PayPal account, which will take customers to a receipt page.

            How to setup Auto-Return

              1. Log in to your PayPal account at PayPal.com.
              2. Go to Settings (Gear Icon) > Account Settings > Website payments > Website preferences.
              3. In the Auto return section, select On, then use this URL, replacing example.com with your own URL:
                https://example.com/checkout/order-received/ Regardless of this setting, it redirects dynamically to the correct receipt page.
              4. Optional: Add ?utm_nooverride=1 to the end of your URL to ensure that transactions (i.e., conversions) are credited to the original traffic source, rather than PayPal.
            • Check Payments

            • Check Payments is a payment gateway that doesn’t require payment to be made online. Orders using Check Payments are set On Hold until payment clears outside of WooCommerce.
            •  
            • You, as the store owner, should confirm that cheques have cleared before processing orders in WooCommerce. It’s important to verify that you are paid before shipping an order and marking it Complete.

            Nederlands

            Er zijn drie velden om API-informatie in te plakken:

            • API-gebruikersnaam
            • API-wachtwoord
            • API-handtekening

            Live API-informatie

            1. Meld je aan bij je PayPal-account op PayPal.com.
            2. Ga naar Instellingen (Gear Icon)> Accountinstellingen> API Access.
            3. Selecteer NVP/SOAP API-integratie (Classic)> API-referenties beheren> API-handtekening aanvragen.
            4. API Gebruikersnaam, API-wachtwoord en API-handtekening weergeven en kopiëren.

            Het PayPal-dashboard configureren

            Het grootste deel van de configuratie wordt afgehandeld vanuit WooCommerce, maar er zijn een paar items in te stellen bij PayPal.

            URL van PayPal-IPN

            Het is noodzakelijk dat WooCommerce uw PayPal IPN-URL instelt.

            PayPal Instant Payment Notifications (PayPal IPN) vertelt uw winkel dat de betaling is geslaagd (of niet). Zie: IPN activeren in uw PayPal-account voor meer informatie over het instellen van dit op PayPal.

            PayPal IPN instellen

            1. Meld je aan bij je PayPal-account op PayPal.com.
            2. Ga naar Instellingen (Gear Icon)> Accountinstellingen> Meldingen> Meldingen ( Instant Payment Notifications (Update).
            3. Klik op de knop IPN-instellingen kiezen en gebruik deze URL en vervang example.com door uw eigen URL:https://example.com/?wc-api=WC_Gateway_Paypal
            4. Controleer of de optie IPN-berichten ontvangen is geselecteerd en sla op.

            Automatisch retourneren

            U automatisch retourneren instellen op uw PayPal-account, waardoor klanten naar een ontvangstpagina worden geleid.

            Auto-return instellen

            1. Meld je aan bij je PayPal-account op PayPal.com.
            2. Ga naar Instellingen (Gear Icon)> Accountinstellingen> Websitebetalingen> Websitevoorkeuren.
            3. Selecteer in de sectie Automatisch retourneren de optie Aan en gebruik deze URL en vervang example.com door uw eigen URL:https://example.com/checkout/order-received/Ongeacht deze instelling wordt deze dynamisch doorgestuurd naar de juiste ontvangstpagina.
            4. Optioneel: Voeg ?utm_nooverride=1 toe aan het einde van uw URL om ervoor te zorgen dat transacties (d.w.z. conversies) worden bijgeschreven op de oorspronkelijke verkeersbron in plaats van PayPal.

            Betalingen controleren

            Check Payments is een betalingsgateway waarvoor geen betaling online hoeft te worden gedaan. Bestellingen met chequebetalingen worden in de wacht stand gezet totdat de betaling buiten WooCommerce wordt gewist.

             U, als winkeleigenaar, moet bevestigen dat cheques zijn gewist voordat u bestellingen in WooCommerce verwerkt. Het is belangrijk om te controleren of u wordt betaald voordat u een bestelling verzendt en deze voltooid markeert.

            4. Shipping / Verzending

            4.1 Core Shipping Options / Belangrijkste verzendingsopties

            woocommerce-handleiding-manual-jemproductions-productenbeheren

            English

            Product categories and tags work in much the same way as normal categories and tags you have when writing posts in WordPress. They can be created, edited, and selected at any time. This can be done when you first create a product or come back and edit it or the category/tag specifically.

            Nederlands

            Productcategorieën en tags werken op vrijwel dezelfde manier als normale categorieën en tags die u hebt bij het schrijven van berichten in WordPress. Ze kunnen op elk gewenst moment worden gemaakt, bewerkt en geselecteerd. Dit kan worden gedaan wanneer u voor het eerst een product maakt of terugkomt en het of de categorie\tag specifiek bewerkt.

            5. Managing Orders / Bestellingen Beheren

            5.1 Managing Orders / Bestellingen beheren


            English

            Filter Products by Attribute is a powerful widget that let’s users drill-down through your catalog of products via attributes, effectively helping them find what they’re looking for quickly.

            Add the widget to your widgetized area.

            Then choose an attribute to filter by and whether you want users to filter by “AND” or “OR” query types.

            • AND – If a user selects two attributes, only products which match both attributes will be returned
            • OR – If a user selects two attributes, products which match either attribute will be returned

            Nederlands

            Filter producten op attribuut is een krachtige widget waarmee gebruikers inzoomen door uw catalogus van producten via attributen, effectief hen te helpen vinden wat ze zoeken snel.

            Voeg de widget toe aan het objectgebied.

            Kies vervolgens een kenmerk waarop u wilt filteren en of u wilt dat gebruikers filteren op ‘EN’ of ‘OF’ querytypen.

            • EN – Als een gebruiker twee kenmerken selecteert, worden alleen producten die overeenkomen met beide kenmerken geretourneerd
            • OF – Als een gebruiker twee kenmerken selecteert, worden producten die overeenkomen met een van beide kenmerken geretourneerd

            Producten filteren op kenmerk

               

              6. Analytics & Sales Reports

              6.1 Woocommerce Reports

              woocommerce-handleiding-manual-jemproductions-productenbeheren

              English

              Product categories and tags work in much the same way as normal categories and tags you have when writing posts in WordPress. They can be created, edited, and selected at any time. This can be done when you first create a product or come back and edit it or the category/tag specifically.

              Nederlands

              Productcategorieën en tags werken op vrijwel dezelfde manier als normale categorieën en tags die u hebt bij het schrijven van berichten in WordPress. Ze kunnen op elk gewenst moment worden gemaakt, bewerkt en geselecteerd. Dit kan worden gedaan wanneer u voor het eerst een product maakt of terugkomt en het of de categorie\tag specifiek bewerkt.

              7. Orders

              7.1 Orders

               


              English

              Orders allow you to view gross and net sales volume and totals, as well as top sellers, top freebies, top earners, and product downloads. Sub-sections are shown below.

              Nederlands

               

              Met bestellingen u het bruto- en nettoverkoopvolume en -totalen bekijken, evenals topverkopers, topfreebies, topverdieners en productdownloads. Subsecties worden hieronder weergegeven.

              7.2 Sales by date / Verkoop op datum

               English

              The Orders tab starts with Sales by date. This gives you an idea of the current performance via a sales graph and a few way ways to drill down into data. By year, last month, this month, last 7 days, and a custom date range.

              The sales graph itself shows the number of gross sales plotted on a light blue line, the net sales plotted in dark blue, the shipping amount plotted in green, refunds plotted in red, and coupon values redeemed in orange. Hovering over a point will give you the exact figure.

              Nederlands

              Het tabblad Orders begint met Verkoop op datum. Dit geeft u een idee van de huidige prestaties via een verkoopgrafiek en een paar manieren om in te zoomen op gegevens. Per jaar, vorige maand, deze maand, laatste 7 dagen, en een aangepaste datum bereik.

              De verkoopgrafiek zelf toont het aantal brutoverkopen uitgezet op een lichtblauwe lijn, de netto-omzet uitgezet in donkerblauw, het verzendbedrag uitgezet in het groen, terugbetalingen uitgezet in het rood, en couponwaarden ingewisseld in oranje. Zweven over een punt geeft u het exacte cijfer.

              7.3 Sales by product / Verkoop per product

              English

              The sales per product section shows sales per day in a given range, similarly to the overview section:

              You can select any product from your store to view sales data, and again drill down into by year, last month, this month, last 7 days, and custom.

              Nederlands

              De verkoop per productsectie toont de verkoop per dag in een bepaald assortiment, vergelijkbaar met de overzichtssectie:

              U elk product uit uw winkel selecteren om verkoopgegevens te bekijken en opnieuw inzoomen op jaar, vorige maand, deze maand, de laatste 7 dagen en op maat.

               

              7.4 Sales by category / Verkoop per rubriek

              English

              You can also view sales numbers by category.

              • In the Categories widget, select the categories you want to review. (Or select “All”)
              • Then, select “Show”

              You will now see the categories you’ve selected and their sales report

               

              Nederlands

              U ook verkoopnummers per categorie bekijken.

               

              • Selecteer in het object Categorieën de categorieën die u wilt bekijken. (Of selecteer ‘Alles’)
              • Selecteer vervolgens ‘Weergeven’

              Je ziet nu de geselecteerde categorieën en hun verkooprapport.

               

               

              7.5 Coupons by date / Coupons op datum

              English

              Similar to the previous sections, coupons by date shows discounts in total and number of coupons used, plus provides the ability to filter by coupon, view the most popular coupons, and coupons giving the most discounts.

              Nederlands

              Vergelijkbaar met de vorige secties, coupons per datum toont kortingen in totaal en het aantal coupons gebruikt, plus biedt de mogelijkheid om te filteren op coupon, bekijk de meest populaire coupons, en coupons geven de meeste kortingen.

               

               

              7.6 Customer downloads / Downloads van klanten

              English

              Downloads have unique IDs, enabling them to be tracked and logged, and making it possible to view when it was downloaded, which products and the file name, on what order (clickable link), and where the customer is located via IP address.

              It’s also possible to filter downloads by hovering over Product, Order or IP address.

              Nederlands

              Downloads hebben unieke id’s, waardoor ze kunnen worden gevolgd en geregistreerd, en waardoor het mogelijk is om te bekijken wanneer het werd gedownload, welke producten en de bestandsnaam, op welke volgorde (klikbare link), en waar de klant zich bevindt via IP-adres.

              Het is ook mogelijk om downloads te filteren door te zweven via product, bestelling of IP-adres.

               

              7.7 Customers / Klanten

              English

              The Customers tab allows you to view reports for Customers vs. Guests and Customer List with options to further sort by year, last month, this month, last 7 days, and custom.

              • In Customers vs. Guests, customers are paying users who register on your website.

              Customer List only shows registered users.

              Nederlands

              Op het tabblad Klanten u rapporten voor klanten versus gasten en klantenlijst bekijken met opties die verder kunnen worden gesorteerd op jaar, vorige maand, deze maand, de afgelopen 7 dagen en op maat.

               

              • In Klanten vs. Gasten betalen klanten gebruikers die zich registreren op uw website.
              • In de klantenlijst worden alleen geregistreerde gebruikers weergegeven.

               

              7.8 Stock / Voorraad

              English

              Stock lists your low in stock, out of stock items, and most stocked products.

              Nederlands

               

              Voorraad lijsten uw laag in voorraad, niet op voorraad artikelen, en de meeste gevulde producten.

              7.9 Taxes / Belastingen

              English

              The reports for Taxes allows you to view Taxes by code (state) and Taxes by date. by year, last month, this month and custom dates you enter.

              Nederlands

              De rapporten voor belastingen u belastingen bekijken op code (staat) en belastingen op datum. per jaar, vorige maand, deze maand en aangepaste datums die u invoert.

              7.10 Export CSV / CSV exporteren

              English

              All reports besides the stock one have the option to export to CSV.

              • Select Export CSV
              • Save or view the file

              The Export CSV feature is hidden from browsers without support for the Download property.

              Nederlands

              Alle rapporten naast de voorraad hebben de mogelijkheid om te exporteren naar CSV.

               

              • Selecteer CSV exporteren
              • Het bestand opslaan of weergeven

              De functie CSV exporteren is verborgen voor browsers zonder ondersteuning voor de eigenschap Downloaden.

               

              Please chat with us, if you have any question.

              If you fail to manage to connect your payment or shipping method plugin, add cron-job, google calendar connection please order your requested services in our shop.

              If you want further personalisation of your site, please contact us for a quote.

              cool

              Indien je vragen hebt, gelieve met ons te chatten.

              Indien je uw betalings- of verzendingsmethode plugin niet geïnstalleerd krijgt, een cron-job toe te voegen, jouw google calendar niet kan linken, gelieve de gewenste diensten aan te kopen in onze shop.

              Indien u uw site verder wil personaliseren, gelieve ons te contacteren zodat we een offerte kunnen maken.